Når Netcam har levert og installert utstyr hos kunder gjelder følgende garanti- og supportbetingelser:
Hva som er inkludert i garantien
Netcam gir 2 års garanti mot produksjonsfeil og installasjoner av eget utstyr. I denne perioden repareres/byttes utstyr kostnadsfritt. Garantien gjelder også teknisk support pga utstyrs- eller installasjons-feil. I samme periode gir Netcam fri telefonsupport i bruk av systemet.
Hva som ikke er inkludert i garantien
- Support som gjelder endringer i konfigurasjoner og oppsett.
- Fysisk endring eller flytting av utstyr.
- Når kunde eller 3.part er årsaken til feilen. Dette kan være endringer i oppsett, skade på utstyr eller kabling, problemer pga fra- og tilkobling av utstyr, feil etter strømbrudd, bytting av kundes annet utstyr (PCer/switcher/Internet-router), endring i nettverksoppsett etc.
- Feil på kundens eget utstyr.
Fakturering av support
Teknisk support som ikke er inkludert i garantien faktureres på følgende måte:
- Ved telefon-support faktureres medgått tid (minimum 30 minutter)
- Ved Internett-support (via f.eks. Teamviewer) faktureres medgått tid (minimum 1 time)
- Ved support hos kunden faktureres medgått tid til support og reise (minimum 2 timer). I tillegg faktureres ekstra tid og faktiske reisekostnader.
Support-priser
Når support ikke er dekket av garanti gjelder disse prisene:
- Via telefon og Internett: 980 kr pr time
- Support på stedet: 1290 kr pr time. Minimum 2580 kr. Dette inkluderer reise og bom i Oslo.
- Utenfor Oslo faktureres 6 kr pr km i tillegg.
- Parkering og ekstra bommer faktureres i tillegg.
- Utstyr og materiell faktureres i forhold til forbruk.
- Alle priser er eks. mva.
Ved avtale om support godtar kunden våre betingelser. Hvis kunden ønsker å avbestille support må han gi beskjed på epost til Netcam senest to dager før avtalt tid. I motsatt tilfelle vil minimumspriser for support bli fakturert.