Hvis det er feil på utstyr vi har levert kan dette sendes til oss for reparasjon eller bytte til nytt utstyr. Være imidlertid oppmerksom på følgende:

Vi opplever generelt svært få problemer med levert utstyr. De fleste feil kommer av feil konfigurasjon eller oppsett, så vi anbefaler å prøve ut mulige feil-søkingssteg før evt. innsending av utstyr til oss. Hvis problemet er feil konfigurasjon vil det ikke hjelpe å sende utstyrt for oss, da problemet ikke blir løst. Innsendingen vil da bare føre til tapt tid og ekstra kostnader.

Vi anbefaler altså at en prøver feilsøking på egen hånd. Dette kan spare tid og kostnader i forhold til å sende oss utstyr. Ofte vil også feil være i forhold til annet utstyr, og da er det ikke mulig for oss å se feilen og forstå problemet.

Sjekk først våre artikler om feilsøking: https://www.netcam.no/tag/feilsoking/

Hvis en ikke finner feilen, fyll ut skjemaet og send til oss her: https://www.netcam.no/support/

Hvis det blir avtalt at produktet skal sende inn gjelder følgende:

Retur av varer (også reklamasjon) må avtales på forhånd. Send en e-post til retur@netcam.no med kundenavn og fakturanummer. Avvent så et support-nummer fra oss, som brukes ved retursendingen, samt retur adresselapp.

Hvis et produkt returneres til Netcam for undersøkelse og vi ikke viser de oppgitte feilene, faktureres vår feilsøkings-tid. Minimum feilsøkingsgebyr er 500 kr, samt frakt begge veier. returfrakt.

Kunden er ansvarlig for pakking og forsvarlig forsendelse av utstyret. Varer som sendes i retur emballeres godt og sendes sammen med et support-nummer til:

Netcam Norge AS,
Avd. Support + supportnummeret
Hoffsveien 16
0275 Oslo

Produktet sendes inn ved å bruke mottatte adresse-etikett. Hvis det viser seg at produktet ikke har en fysisk feil (garantisak) vil fraktkostnader begge veier bli fakturert.

Send også med en så detaljert som mulig beskrivelse av feilen, evt. epost-kommunikasjonen med Netcam.

Hvis det dreier seg om et IP-kamera eller NVR/DVR så husk å sende med brukernavn og passord. Hvis passord er mistet til Netcam fakturere 500 kr for resetting av utstyret.

Netcam forbeholder seg retten til å avgjøre hvorvidt et returnert produkt skal repareres, erstattes med identisk produkt, tilsvarende produkt eller krediteres hvis garantiproduktet er gått ut av sortimentet.