Kjøpsbetingelser

Avtalevilkår for handel i vår nettbutikk

Åpen retur

Vi har 30 dagers åpen retur på våre nettsalg (også bedrifter). Det er en forutsetning at varen ikke er brukt og i uskadd originalemballasje. Dette gjelder imidlertid ikke spesialbestilte varer som ikke er på lager i nettbutikken, eller som må tilpasses. Se lengre ned om prosess og forbehold for retur.

Fast fraktpris

Ved forhåndsbetaling med kort, nettbank eller Vipps har vi fast, lav pris på frakt. Dette gjelder varer sendt med Postens Servicepakke til postkontor eller som brevpost.

Bedrifter kan også velge dør-til-dør bedriftspakke. Ved forhåndsbetaling har dette har en fast pris uansett volum og vekt. Merk at ved kredittkjøp blir faktiske fraktkostnader fakturert uansett fraktvalg i nettsiden.

Ved ønske om Ekspresslevering eller Jetpack bør en ringe oss for å sikre en rask ekspedering.

Produktgaranti

Vi gir 2 års full garanti på våre varer. Vi bytter utstyr raskt og smertefritt. Vi har god kvalitetskontroll ved valg av produkter og svært lite reklamasjon på utstyret vi selger. Garantien gjelder produksjonsfeil på hardware, og ikke feil på grunn av feil med oppsett, kabler, eller nettverk. Vi anbefaler forsøke resette kameraet/opptakeren til fabrikkinstillinger før innsending av utstyret til oss. Vår erfaring er at de fleste problemene er pga feil i oppsett, kabler, switcher eller routere.

Prisgaranti

Vi ønsker å ha de beste produktene til de beste prisene, og gir full prisgaranti, slik at hvis en finner samme produkt med lavere pris noe annet sted tilbakebetaler vi differansen. Prisgarantien gjelder for kameraer og opptakere (DVR og NVR), og gjelder i 30 dager fra mottak av varene. Prisdifferansen gjelder for samme produkter som er solgt hos norske leverandører, og må dokumenteres med brosjyre eller aktiv lenke til produkt i nettbutikk.

Fri monteringssupport i ett år

Vi tilbyr fri monteringssupport via telefon. Vi tilbyr også support for oppsett og konfigurasjon. Dette faktureres utfra tidsbruk. Vi tilbyr også telefonkurs i bruk av systemet til en fast, lav pris.

Montering og support

Vi tilbyr alt fra rent nettsalg til full montering og fremtidig service og support. Som kunde kan en også velge å gjøre en del av jobben selv (f.eks. kabling), og la oss ta oss av resten av monteringen. En kan også velge å montere hele systemet selv og la oss ferdiggjøre oppsett og konfigurasjon via Internett. Ved fysisk support eller via Internett faktureres det i forhold til medgåtte kostnader og tid.

Leveringer

Netcam tar imot og leverer alle bestillinger i den rekkefølgen de kommer til oss. Normalt vil varene sendes samme dag eller dagen etter at vi har fått bestillingen. Ved forskuddsbetaling via nettbank vil varene bli sendt når vi har mottatt betalingen. Lagerstatus kan være oppgitt i nettbutikken, men det kan ved flere bestillinger samtidig hende at et produkt blir utsolgt før nettsiden oppdateres. Ved utsolgtsituasjoner vil en få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. En vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Forsendelser

Vi tilbyr forskjellige forsendelsetyper. Hvis valgte forsendelsestype ikke er mulig til din adresse sendes varene fra oss som standard postpakke med henting på postkontor.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære feil i priser og beskrivelser, eller at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne. Ved mottak av ordrebekreftelse bekrefter vi å ha mottatt og godtatt ordren.

Betalingsvilår

For både bedrifter og private:
– Betaling med kort i nettbutikken
– Forhåndsbetaling i nettbank eller Vipps
– Med kort eller kontant ved henting på vårt kontor

I tillegg kun for bedrifter og forhandlere:
– Faktura pr. e-post (betinger positiv kredittsjekk)

Spesielt for kredittkjøp og forhandlere: Merk at bedrifter med fakturakjøp blir fakturert for faktiske fraktkostnader uansett transportvalg i nettsiden.

Transportgaranti og forsikring

Alle varer har Postens transportforsikring. Oppdages en skade på pakken før en åpner den, må en melde i fra til postkontoret. De ordner alle formaliteter. Merk at Postens transportforsikring er begrenset i beløp.Ønsker en ytterligere transportforsikring må en oppgi det når en bestiller. Da forsikrer vi forsendelsen for totalbeløp, og fakturerer kostnaden. Dette koster 0,3% av vareverdien (minstebeløp et 30 kr).

Reklamasjon

Hvis et produkt returneres til Netcam for undersøkelse og vi ikke viser de oppgitte feilene, debiteres et feilsøkingsgebyr på 500,- samt returfrakt. Netcam forbeholder seg retten til å avgjøre hvorvidt et returnert produkt skal repareres, erstattes med identisk produkt, tilsvarende produkt eller krediteres hvis garantiproduktet er gått ut av sortimentet.

Varer til bytting eller i retur

Dersom en avbestiller, skal en ha tilbake det en har betalt bortsett fra fraktomkostninger begge veier, som dekkes av kjøper.

Retur av varer (også reklamasjon) må avtales på forhånd. Send en e-post til retur@netcam.no med kundenavn og fakturanummer. Avvent så et RMA-nummer fra oss, som brukes ved retursendingen.

Varer som returneres må være ubrukt og i uskadd originalemballasje. Dersom varen har vært brukt vil Netcam vurdere om returen kan godkjennes. Hvis Netcam må teste eller resette produktet vil det bli trukket 500 kr for å dekke Netcams kostnader for å gjøre dette. Blir varen skadd eller ødelagt på grunn av forsømmelse fra kundens side risikerer en å miste returretten.

Varer som sendes i retur emballeres godt og sendes sammen med RMA-nummer og kopi av faktura til Netcam Norge AS, Hoffsveien 16, 0275 Oslo. Hvis det dreier seg om et IP-kamera eller NVR/DVR så husk å sende med brukernavn og passord. Varene må ikke sendes som postoppkrav. Vennligst oppgi bankkontonummer for utbetaling av tilgodehavende. Ved bytte eller retur er det kunden som står ansvarlig for fraktkostnaden og -risikoen. Ved reklamasjon pga defekt utstyr dekker kunden innsending til Netcam, og Netcam dekker fraktkostnaden på reparert/nytt utstyr.