Velg en side

Kjøpsbetingelser

Avtalevilkår for handel i vår nettbutikk

Åpen retur

Vi har 30 dagers åpen retur på våre nettsalg (også bedrifter). Det er en forutsetning at varen ikke er brukt og i uskadd originalemballasje. Dette gjelder imidlertid ikke spesialbestilte varer som ikke er på lager i nettbutikken, tjenester, eller som må tilpasses. Se lengre ned “Retur av kjøpt utstyr” for hvordan dette gjøres.

Prisgaranti

Vi ønsker å ha de beste produktene til de beste prisene, og gir full prisgaranti, slik at hvis en finner samme produkt med lavere pris noe annet sted tilbakebetaler vi differansen. Prisgarantien gjelder for kameraer og opptakere (DVR og NVR), og gjelder i 30 dager fra mottak av varene. Prisdifferansen gjelder for samme produkter som er solgt hos norske leverandører, og som er på lager. Dette må dokumenteres med brosjyre eller aktiv lenke til produkt i en nettbutikk.

Frakt

Vi tilbyr frakt med Bring til hentested eller levert på døren. Ved ønske om ekspresslevering bør en ringe oss for å sikre en rask ekspedering. Merk at forhandlere og kunder med fakturakjøp blir fakturert for faktiske fraktkostnader uansett transportvalg i nettsiden. Hvis en ønsker fast fraktpris må bestillingen forhåndsbetales.

Montering og support

Vi tilbyr alt fra rent nettsalg til full montering og fremtidig service og support. Som kunde kan en også velge å gjøre en del av jobben selv (f.eks. kabling), og la oss ta oss av resten av monteringen. En kan også velge å montere hele systemet selv og la oss ferdiggjøre oppsett og konfigurasjon via Internett. Ved fysisk support eller via Internett faktureres det i forhold til medgåtte kostnader og tid.

Leveringer

Netcam tar imot og leverer alle bestillinger i den rekkefølgen de kommer til oss. Normalt vil varene sendes samme dag eller dagen etter at vi har fått bestillingen. Ved forskuddsbetaling via nettbank vil varene bli sendt når vi har mottatt betalingen. Lagerstatus kan være oppgitt i nettbutikken, men det kan ved flere bestillinger samtidig hende at et produkt blir utsolgt før nettsiden oppdateres. Ved utsolgt-situasjoner vil en få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. En vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære feil i priser og beskrivelser, eller at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne. Ved mottak av ordrebekreftelse bekrefter vi å ha mottatt og godtatt ordren.

Transportgaranti og forsikring

Alle varer har Postens transportforsikring. Oppdages en skade på pakken før en åpner den, må en melde i fra til postkontoret. De ordner alle formaliteter. Merk at Postens transportforsikring er begrenset i beløp.

Produktgaranti og reklamasjon

Vi gir 2 års full garanti på våre varer. Vi bytter utstyr raskt og smertefritt. Vi har god kvalitetskontroll ved valg av produkter og svært lite reklamasjon. Garantien gjelder produksjonsfeil på hardware. Vår erfaring er at de fleste feil er på grunn av feil konfigurering, så vi anbefaler feilsøking før innsending av utstyret til oss.

Netcam forbeholder seg retten til å avgjøre hvorvidt et returnert produkt skal repareres, erstattes med identisk produkt, tilsvarende produkt eller krediteres hvis garantiproduktet er gått ut av sortimentet. Hvis et produkt returneres til Netcam for undersøkelse og vi ikke viser de oppgitte feilene, faktureres et feilsøkingsgebyr på 500,- samt returfrakt.

Sending av produkter for support elle reklamasjon:

Produkter som skal returneres for support eller reklamasjon må avtales på forhånd. Følg prosessen i denne artikkelen: https://www.netcam.no/innsending-av-utstyr-pga-support-og-reklamasjon/

Retur av uåpnet utstyr pga åpent kjøp

Når en benytter seg av muligheten til åpent kjøp og ønsker å returnere varen gjelder følgende regler: Varer som returneres må være ubrukt og i uskadd originalemballasje. Ved retur tilbakebetales produktprisen samt frakt. Returfrakt betales av kunden. Send en epost til rma@netcam.no for å avtale retur og få et RMA-nummer. Husk å sende kontonummer.

Retur av utstyr som har vært åpnet

Dersom utstyret har vært brukt/testet/tilkoblet vil Netcam vurdere om returen kan godkjennes. Det er en forutsetning at utstyret og emballasje ikke har merker eller skader. Send en forespørsel med bilder av utstyr og emballasje til rma@netcam.no.

Ved retur av åpnet utstyr faktureres 300 kr for kontroll og evt. resetting. Hvis utstyret returneres uten passord-informasjon faktureres 500 kr. Utstyrets kjøpspris fratrukket frakt og kontrollkostnader returneres.

Utstyr med merker eller skadd emballasje

Hvis varen eller emballasjen har merker, er skadd eller ødelagt kan ikke varen returneres. For helt spesielle tilfeller ta kontakt med Netcam for en individuell vurdering.

MERK: Hvis det dreier seg om et IP-kamera eller NVR/DVR så husk å sende med brukernavn og passord.

Varer som sendes i retur emballeres godt og sendes sammen med RMA-nummer og kopi av faktura og beskrivelse av grunnen til returen. Dette sendes til:

Netcam Norge AS
Avd. Retur
Hoffsveien 16
0275 Oslo

Ved retur av forhåndsbetalt utstyr ber vi om å oppgi bankkontonummer for utbetaling av tilgodehavende.