Kontinuerlig oppdatering av nettlesere kan føre til problemer med å få tilgang til forskjellige software og kameraer. I noen tilfeller vil oppdatering av kameraets eller opptakerens firmware (intern software), men da det stadig kommer nye modeller og de gamle går ut av produksjon vil oppdateringer være tilgjengelige i et begrenset tidsrom.

Nettlesere

På grunn av interne begrensninger nettleserne er det vanligvis ikke mulig å bruke Chrome eller Edge for å se video. Hikvision anbefaler Internet Explorer.

Eldre utstyr

MERK: For eldre utstyr (-2014) kan heller ikke Internet Explorer brukes. I den grad det er mulig bør en da oppgradere produktets firmware, eller bruke Firefox ESR (se detaljer lengre ned).

Hikvision klientprogram

Vanligvis vil klient-programmet IVSM-4200 fortsette å fungere på vanlig måte, og er nok den sikreste måten å unngå disse problemene på. Det samme gjelder IVMS-4500 for mobiltelefoner
og nettbrett.

Alternativer for å bruke nettlesere:

1. Bruk Firefox ESR-versjon som er en nettleser med begrensninger, og som ofte vil fungere selv om vanlig Firefox ikke lenger virker:
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all/

Generelt

Slett Webcomponents og installer igjen. Bruk gjerne en eldre versjon av Internet Explorer.

Informasjon fra Hikvision tekniske avdeling.

The background is that on March 7th, Firefox announced stopping supporting plug-in function in its new version V52.0.1. Before that, Google and Microsoft in 2015 have already announced that the Chrome and Edge explorer will not support plug-in function.

As you can see that till now, except IE, all the other mainstream explorers have already stopped using Active X and NPAPI plug-in.

PS: both Edge and IE belong to Microsoft. So if our customers feedback Microsoft explorer cannot used in our device, notice if they are using Edge or IE.

Hikvision devices can’t live view, playback and configure smart event etc without plug-in FOR NOW.