Support og serviceavtaler

Et sikkerhetssystem er en viktig investering, og det er viktig å sikre at systemet fungerer optimalt til enhver tid. Vi anbefaler å inngå en serviceavtale, som gir flere fordeler:

  • Supporttilgang: Ved spørsmål om bruk kan dere kontakte oss for hjelp.
  • Regelmessig vedlikehold: Vi sørger for at kameraene, opptakere og annen tilknyttet teknologi fungerer feilfritt, og at eventuelle oppdateringer blir installert.
  • Rask responstid: Skulle det oppstå problemer med systemet ditt, gir avtalen deg prioritet i køen og raskere hjelp.
  • Forebygging av feil: Våre teknikere identifiserer og utbedrer potensielle problemer før de påvirker systemets funksjonalitet.
  • Økt levetid for systemet: Med jevnlig tilsyn og vedlikehold forlenges levetiden til ditt overvåkningsutstyr.
  • Trygghet og kontroll: Du kan være trygg på at ditt system alltid er i best mulig stand, og at det oppfyller gjeldende sikkerhetskrav.

Våre serviceavtaler kan gi tilgang til telefonsupport, support-besøk, årlige vedlikeholdsbesøk, reparasjoner og reduserte supportkostnader. Vi tilbyr flere typer avtaler etter behov og budsjett. Se avtalene og bestill support her.

Våre teknikere kan hjelpe med kjøpsrådgivning og spesialist-support via telefon, Internett eller på stedet

Illustrasjonsbilde Chat-GPT / Dall-E

Servicenivåer og priser

Disse prisene gjelder for standard system med opptil 15 enheter (kameraer, NVR etc).

Om support-avtalene

  • Netcam oppbevarer kundens systeminformasjon, historikk på bytte av utstyr og vedlikehold og feilrettinger. Dette forenkler support og feilsøk.
  • Inkludert epost og telefon-support er begrenset til 2 timer i året. Timer utover dette faktureres i tillegg.

Vedlikeholdsbesøk inkluderer vedlikehold av:

  • Kamerainstallasjon: Visuell sjekk, rengjøring av linser/vindu, justere bevegelsesdeteksjon ved behov, bildekvalitet og fokus og posisjonering, oppdatering av firmware.
  • NVR: Visuell sjekk, sjekke logg for systemfeil, dato og klokkeslett, opptak og sletting er ihht til opptaksplan, lagringskapasitet, sjekke vifter, intern støvsuging ved behov, harddisk-temperatur, oppdatering av firmware
  • System: Bruker-tilganger, Internett-tilgang, krypteringer

Reparasjoner på servicebesøk:

Vedllikeholdsbesøk inkluderer ikke reparasjoner. Hvis kunden ønsker det kan vi reparere og bytte utstyr i den grad montøren har det med seg i servicebilen. Da sparer en kostander ved å slippe et nytt besøk. Dette må avtales på forhånd. Ekstra tid, materialer og utstyr faktureres så i tillegg i forhold til Netcams standardpriser.

Priser

  • Supportbesøk (utover årskontroll) faktureres utfra medgått tid (arbeid+reise), samt bruk av servicebil.
  • Standard support-pris uten supportavtale er 1980 kr pr. time.
  • Fra-prisen er for et standardsystem med opp til 15 kameraer. Ved flere enn 15 enheter (f.eks. NVRer og kameraer) øker prisene basert på antall enheter. For Bronse med 5 kr, Sølv 10 kr og Gull 15 kr pr. mnd pr. ekstra enhet.
  • Prisene gjelder kunder i Oslo. Utenfor Oslo faktureres ekstra reise-tid og -kostnader.
  • Bytting av materiell opp til 1000 kr gjøres og faktureres uten forhåndsgodkjenning. Årlig forskuddsfakturering. Avtalen forlenges automatisk for et år av gangen til den sies opp.
  • Alle priser er eks. mva.

Fyll ut skjemaet for å bestille serviceavtale: